Promosyon pazarlama/marketing faaliyetlerinin kalıcılığını ve etkisini artırmak üzere hedef kitleye verilen mesajın daha etkili, akılda kalıcı ve uzun süreli olmasını sağlamak üzere yapılan bir dizi çalışmadır. Promosyonun amacı müşteri memnuniyetini artırmak, kazanılmış müşteriyi elde tutmak ve de yeni müşteriler kazanmaktır. Promosyon hem ürün hem de hizmetleri hedef kitlelere tanıtmak ve akılda kalıcılığı arttırmak için çok etkili bir faaliyettir. Promosyon, satışı hedeflenen ürünün/hizmetin kendisi olabileceği gibi müşterilerinizin hayatlarını kolaylaştıracak, devamlı göz önünde bulunacak aksesuarlar, kalemler, defterler, t-shirtler, şapkalar vb. olarak çok geniş bir ürün gamını kapsamaktadır. Kurumsal kimliğin bir parçası olarak promosyon ürünlerinin seçimi de oldukça önemlidir. Faaliyet alanı, hedef kitle ve mesaja göre doğru promosyon ürününü seçmek yapılacak promosyon çalışmasının verimliliğini ve kampanya dönüşümünü etkileyecektir. Günümüzde birçok firma sezonluk veya tüm yıla dağılmış promosyon çalışmaları yapmaktadır. Hedef pazarın yapısına ve tüketici davranışlarına uygun olarak doğru planlanmış bir promosyon çalışması marka bilinirliği sağlamasının yanında satış arttırıcı etkiye de sahiptir. Markalar kendilerini müşterilerine hatırlatmak için fırsatlar kollamaktadır. Yılbaşından sevgililer gününe, milli ve dini bayramlardan özel günlere kadar insanların ilgisini çeken dönemlerde tüketiciye markayı hatırlatmak, satınalma isteği uyandırmak ve akılda kalıcı olmak oldukça önemlidir.